זכויות נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

הפעם אנו רוצים לדבר על זכויות נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל, ללא ספק אחד הנושאים הבוערים ביותר כרגע.

לצד ההישגים של צה“ל במלחמה בטרור והשמדת תשתיות הטרור של ארגון החמאס, יש גם מחיר כבד שאנו משלמים. במהלך הלחימה העזה באזור הדרום נפגעו חיילים רבים, ולצערנו גם נהרגו.

על פי חוק ישנן זכויות רבות לנפגעי כוחות הביטחון, וישנו הליך מסודר המגדיר את אופן הגשת התביעה וכל ההליך של ההכרה בזכויות. יש לציין כי בפועל זהו הליך ארוך ובירוקרטי, ובטח שאינו מתאים לזמן מלחמה בו צריך לתת מענה מהיר לפצועים רבים.

במאמר זה לא נסקור את כל ההליך של הגשת תביעה נגד משרד הביטחון, מכיוון שאין בהליך שינוי. במאמר זה נשים את הדגש על זכויות נכי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל, עם דגש על הזכויות והתקנות שנקבעו בעקבות מלחמת חרבות ברזל.

זכויות חיילי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

זכויות נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

מה קורה לאחר הפציעה?

לאחר שהחייל נפצע הוא יועבר מייד לטיפול במוסד רפואי, ומבחינה מנהלית הוא תחת חסות רמ‘ 2 המופקדת על טיפול בפצועים.

במקביל לטיפול הרפואי, פרטים של הפצוע יועברו למשרד הביטחון על מנת לתאם את הגשת התביעה. לעתים זה נעשה באמצעות פגישה ולעתים טלפונית.

בעקבות המצב המיוחד, כבר בבית החולים תפגשו את נציגי משרד הביטחון. בגלל המלחמה גויסו אנשי מילואים רבים אשר יפגשו את הפצועים בבתי החולים ויסייעו להם למלא את המסמכים.

חשוב שתבינו כי טופס הכרה בזכויות הוא בעצם התביעה נגד משרד הביטחון. לכן כבר בשלב זה מומלץ להרים שיחת טלפון ולהתייעץ עם עורך דין נכי צה“ל. כל תוכלו להבטיח את מלוא מימוש הזכויות.

דגשים שיעזרו לצורך מימוש זכויות חיילי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל:

כאשר אתם פוגשים את נציגי משרד הביטחון חשוב שתפרטו על כל הפגיעות שאתם סובלים מהן. זה נשמע ברור, אך לעתים כאשר סובלים מפגיעה משמעותית, נוטים להקל בחשיבותן של פציעות אחרות. לכן הקפידו לדווח על הכל. ואל תשכחו לבקש העתק של התביעה.

הגשת התביעה מתחילה את התהליך הארוך של ההכרה בזכויות, אך משרד הביטחון מעניק לכם זכויות ראשוניות כבר ברגעים אלו. בהתאם לפציעה שלכם תזדקקו לטיפולים שונים, ימי מחלה ועניינים אחרים – כך שאתם צפויים למצוא את עצמכם מתנהלים באופן שוטף מול משרד הביטחון ומגישים בקשות שונות.

זכויות חיילי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל

זכויות נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

כפי שאמרנו, ההליך להגשת תביעה אינו שונה מכל מצב אחר. כל ההליך, הקריטריונים ואחוזי הנכות מוגדרים בחוק הנכים תגמולים ושיקום. אך למרות זאת ישנו שוני הנוגע למקרה של זכויות נכי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל.

בין הנקודות המרכזיות שאפשר לציין זה יעילות והקלות שונות שנוקט משרד הביטחון על מנת להתמודד עם הלחץ הגדול והצורך לתמוך בלחימה.

ועוד נקודה חשובה לגבי זכויות חיילי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל הוא תגמולים חד פעמיים שנקבעו בתקנות מיוחדות. אנו מתכוונים לתגמולים עבור פצועים, אך כמובן שישנם גם תגמולים לחיילי מילואים על עצם השתתפותם במאמצי הלחימה, ללא תלות בפציעה.

זכויות חיילי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל

זכויות חיילי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

על מנת לתת מענה זמני ומיידי לצרכים של פצועי צה“ל, נקבע תגמול מיידי אותו תקבלו מייד לאחר הגשת התביעה.

התגמול מורכב ממענק חד פעמי, ומקדמה בגין תגמולים עתידיים (כלומר היא תקוזז בעתיד).

פצוע קל, שלא נדרש לאשפוז, יזכה למענק חד פעמי בסך 1,800 ש“ח, ומקדמה בגין תגמולים בסך 1,593 ש“ח.

פצוע קל שאושפז יזכה למענק חד פעמי בסך 1,800 ש“ח, והוצאות אשפוז בסך 2,635 ש“ח. בנוסף ישנה מקדמה בגין תגמולים החל מהחודש השני בסך  1,593 ש“ח ( בנוסף אם מאושפז – 2,635  ש“ח בהתחשב במספר ימי האשפוז)

כמו כן ישנו תשלום הוצאות לבן משפחה עבור אבדן ימי עבודה, כלכלה, נסיעות ולינה. התשלום הוא בסך 8,571 – 17,141 ש“ח.

פצוע בינוני עד קשה זכאי למענק חד פעמי  בסך 1,800 ש“ח והוצאות אשפוז בסך 5,270 ש“ח. בנוסף ישנה מקדמה בגין תגמולים החל מהחודש השני  בסך 4,248 ש“ח ( בנוסף אם מאושפז 5,270 ש“ח  בהתחשב במספר ימי האשפוז).

כמו כן ישנו תשלום הוצאות לבן משפחה עבור אבדן ימי עבודה, כלכלה, נסיעות ולינה. התשלום הוא בסך 8,571 – 17,141 ש“ח.

אלו הם עיקרי הדברים לגבי זכויות נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל, אך ישנו גם תגמול עבור ימי מחלה למילואים, דבר שרלוונטי לרבים מהפצועים שאינם נמנים על הכוחות הסדירים.

זכויות נכי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל

זכויות נכי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל

לגבי ימי המחלה מגיע לחיילי המילואים גם תגמול עבור ימי המחלה וכל הטיפולים והבדיקות שיגרמו להם לאבדן ימי עבודה. סכום התגמול הוא נגזרת של השכר ותקופת המחלה.

ניתן לקבל את התגמולים כבר בשלב שבו אתם נמצאים בהליך הכרה בזכויות. הרי כבר אמרנו כי מדובר בהליך ארוך. אך שימו לב, במידה ולא תוכרו כנכי צה“ל, בעתיד תידרשו להשיב את התגמול. אך יש לציין כי תקנה זו אינה רלוונטית לאלו שנפגעו בלחימה ואין ספק לגבי הקשר בין הפציעה לשירותם הצבאי.

עורך דין ייצוג נכי צה“ל אילן בנימיני מעניק לכם ליווי מלאה בתביעות נגד משרד הביטחון. לרבות תביעות פוסט טראומה בצבא, החמרת מצב, קרע ברצועה הצולבת בצבא ועוד.

לפיגשת ייעוץ ויצירת קשר

עו“ד נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון מעניק סיוע לחיילי צה“ל בסדיר, אנשי הקבע ואנשי המילואים התובעים את משרד הביטחון. אם נדייק, למרות כי אנו אומרים עו“ד

קרא עוד »
נכי צהל מלחמת חרבות ברזל

נכי צה“ל חרבות ברזל

בחודשים האחרונים אחת הסוגיות המרכזיות של משרדינו הייתה ייצוג נכי צה“ל חרבות ברזל. המלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מלווה אותנו גם בימים אלו, ועבור

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן