נכה צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

נכה צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל? כדאי לך לקרוא על הזכויות המגיעות לך.

כולנו עדיין מתאוששים ומלקקים את הפצעים מאז מתקפת הטרור הרצחנית של ה 7 באוקטובר. והלחימה עדיין נמשכת, וגובה את המחיר.

ישנם רבים אשר נפגעו במהלך הלחימה. נכות נכות צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל כוללת נפגעים רבים וביניהם חיילים וחיילות בשירות סדיר, אנשי קבע וכמות גדולה מאוד של מילואמיניקים. ולא נשכח כי ישנם גם שוטרים רבים אשר נפגעו במהלך הלחימה, כמו גם חברי כיתות כוננות, וגם להם מגיעות זכויות.

על פי נתוני אגף השיקום, קרוב ל 6,000 פצועים נקלטו באגף השיקום מאז תחילת הלחימה, וזאת לצד ההרוגים הרבים. אמנם במציאות הישראלית אנו רגילים לבעיות הביטחון, אך אין ספק כי זוהי מלחמה בעצימות גבוהה שמזמן לא ידענו כמותה. ועל פי הערכות אגף השיקום, ישנו צפי של עד 20,000 פצועים עד סוף השנה.

למשרד הביטחון ישנם נהלים לצורך טיפול בפצועים, אך בזמן מלחמה בו ישנו צורך לתת מענה לכמות גדולה של פצועים בזמן קצר, נקבעו תקנות מיוחדות. ובמקרים רבים ההליכים גמישים יותר, וגם מהירים יותר.

כמו כן, מלבד הזכויות הקבועות בחוק, נקבעו הטבות שונות על מנת להקל על הנפגעים.

נכות צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

כאשר אנו מדברים על נכה נכה צהל עקב המלחמה חרבות ברזל, אנו מדברים על מגוון גדול של פגיעות בדרגות חומרה שונות, רבות מהן קשות. אלו יכולות להיות פציעות פיזיות, כמו גם פציעות נפשיות, וגם שתיהן יחדיו.

אין ספק כי לנפגעי כוחות הביטחון צפויה התמודדות קשה וארוכה עם החבלות השונות והצלקות הנפשיות. ועבור רבים זו תהיה התמודדות לכל יתרת חייהם. חשוב מאוד לא רק להודות להם ולחבק אותם באהבה, אלא להעניק להם את הפיצוי שיאפשר להם לממן את הטיפולים והשיקום. יש לזכור כי עבור רבים החיים לא יהיו כפי שהיו. בין אם זה בגלל מצבם הנפשי או מצבם הפיזי, יתכן כי תהיה פגיעה גדולה בשגרת חייהם והיכולת לעבוד ולהתפרנס.

על מנת למצות את הזכויות, חשוב לפנות אל עורך דין משרד הביטחון.

נכה צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

קצת סטטיסטיקה על מנת להבין את חומרת המצב.

84% מהפצועים סווגו כפצועים קל, 9% פצועים בינוי ו 7% פצועים קשה.

42% מהפציעות הן פציעות גפיים ו 21% סובלים מתגובות נפשיות ותגובות פוסט טראומה בצבא. בנוסף ישנן פגיעות באברים פנימיים, פגיעות בעמוד השדרה, פגיעות אוזניים, ראש ועיניים.

46% מהפצועים הם עד גיל 30. ואין ספק כי ההתמודדות עם תוצאות הלחימה היא אתגר לאומי עבור כולנו. משרד עורכי דין אילן בנימיני נעתר למאמץ הלאומי ומעניק ייצוג לנכי צה“ל על מנת להבטיח כי יוכלו לממש את כל זכויותיהם ויקבלו את הפיצוי המגיע להם בשל פציעתם בקרב על הגנת המדינה.

נכה צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

נכה צהל עקב המלחמה חרבות ברזל

עם תחילת המלחמה הבינו במשרד הביטחון כי יהיה קשה לנהל את הטיפול בנכי צה“ל במסגרת ההליכים השגרתיים של הוועדות הרפואיות. זאת בשל המספר הרב של הנפגעים, המשך הלחימה והצורך לתת פתרונות מיידים. ולכן הוועדות הרפואיות נדחו, בתחילה ב 4 חודשים ולאחר מכן נדחו בשנה.

אך יחד עם זאת אגף השיקום נערך לתת מענה מיידי הכולל סיוע כספי ראשוני למשך 4 חודשים, וללא צורך בוועדות רפואיות. סכומי הסיוע נעים בטווח של 1,800 – 9,541 שקלים לחודש; כאשר חומרת הפציעה ותקופת האשפוז תקבע את הסכום שיקבל כל נכה צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל.

בנוסף משרד הביטחון הבין את הצורך בהענקת סיוע למשפחות הפצועים המלוות אותם, ולא אחת נאלצות לשנות את שגרת חייהן, להפסיד ימי עבודה ולהיגרר להוצאות.  לכן ניתן גם פיצוי מיוחד עבורם.

כמו כן משרד הביטחון העמיד את מערך הטיפולים הנפשיים גם לטובת בני המשפחה, ומסייע במימון התאמות פיזיות בבתי המגורים ולאספקת ציוד רפואי עבור הנפגעים.

נכות צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

נכה צהל עקב המלחמה חרבות ברזל

למרות הצעדים המבורכים של משרד הביטחון ואגף השיקום, אשר בעזרתם רבים קיבלו מענה מיידי, בסופו של דבר הנפגעים יצטרכו להופיע בפני וועדות רפואיות.

מטרות הוועדה הרפואית של משרד הביטחון היא להעריך את חומרת הפגיעה והמוגבלת שהיא גורמת בחייכם ובהתאם לכך לקבוע את אחוזי הנכות. וככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר, כך נהנים מפיצוי גבוה יותר וזכויות.

נכי צהל בשיעור נכות של 10%-19% זכאים לפיצוי חד פעמי, ואלו שנקבעו להם אחוזי נכות של מעל 19% יזכו גם בתגמול חודשי.

אם הוזמנתם להופיע בפני ועדה רפואית, חשוב שתעשו זאת באמצעות עורך דין נכי צה“ל. נכון שעכשיו זכיתם בהרבה אהבה ותשומת לב, אך הניסיון מראה כי הוועדות מתנהלות בצורה הרבה יותר קרה, ולא אחת עולות טענות על החלטות שרירותיות.

חשוב להיות מוכנים ולהציג את כל המסמכים הרפואיים. חשוב שתדעו להסביר לוועדה את כל המוגבלות שלכם וכיצד היא מפריעה לכם בחיי היום יום. עורך דין נכי צהל יסייע לכם להגיע מוכנים

משרד עורכי דין אילן בנימיני עומד לשירותם של אנשי כוחות הביטחון ובני משפחותיהם. עבורנו זוהי שליחות להעניק סיוע לכל הנפגעים.

יש לזכור כי הדברים אינם מסתיימים בקביעת אחוזי הנכות, ויתכן כי בעתיד תחזרו להופיע בפני הוועדות הרפואיות, כמו למשל במקרים של תביעות החמרת מצב או תביעת נכות מוסבת. ותמיד אנו לשירותכם.

נכה צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל – עורך דין נכי צהל אילן בנימיני תמיד עומד לשירותכם.

עו“ד נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון מעניק סיוע לחיילי צה“ל בסדיר, אנשי הקבע ואנשי המילואים התובעים את משרד הביטחון. אם נדייק, למרות כי אנו אומרים עו“ד

קרא עוד »
נכי צהל מלחמת חרבות ברזל

נכי צה“ל חרבות ברזל

בחודשים האחרונים אחת הסוגיות המרכזיות של משרדינו הייתה ייצוג נכי צה“ל חרבות ברזל. המלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מלווה אותנו גם בימים אלו, ועבור

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן