נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל – כל מה שצריך לדעת עכשיו. 

בעקבות הלחימה, הנמשכת גם ברגעי כתיבת שורות אלו, אנו רוצים לתת מענה מהיר לכל השאלות של נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל. באופן כללי הליך הגשת תביעה נגד משרד הביטחון הוא הליך מסורבל, ואפילו מייאש. ולכן אנו תמיד ממליצים לעשות זאת בעזרת עו"ד נכי צה“ל המביא איתו ניסיון בתביעות נגד משרד הביטחון.

אך בעקבות מצב הלחימה והנסיבות שבהן אנו פועלים, משרד הביטחון ואגף השיקום נערכו לתת מענה מהיר ויעיל. ישנן תקנות מיוחדות שנכנסו לתוקף בעקבות הלחימה, והן מקלות עם החיילים אשר נפגעו במהלך הלחימה.

במצב רגיל, הליך הגשת תביעה נגד משרד הביטחון מתנהל בצורה אטית. הוא מתחיל בהגשת תביעה לקצין התגמולים, הליך בדיקת זכאות ורק אחריו וועדה רפואית. אך בעקבות מצב החירום, כרגע נכי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל מקבלים מענה מהיר באמצעות מסלול ירוק וללא וועדות רפואיות.

נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל

נפצעת, מה קורה עכשיו?

אנשי כוחות הביטחון שנפצעו זוכים למענה מזורז ומעטפת טיפולית מיידית.

במסגרת ההליך המזורז שמפעיל אגף השיקום, כל אנשי כוחות הביטחון שנפצעו ואושפזו בבתי חולים לפרק זמן העולה על 24 שעות, זכאים למענק כספי ראשוני, וזאת לצד מענקים נוספים שינתנו על חשבון המעניקים העתידיים (עליהם יוחלט בהליך מסודר של הכרה בזכויות וקביעת אחוזי נכות).

מה לגבי פצועים שלא אושפזו? פצועים שאינם מצריכים אשפוז ימשיכו לקבל טיפולים רפואיים בגין הפציעה, עד למועד הוועדה הרפואית. דבר שעלול להתעכב בשל מצב הלחימה והעומס הרב.

בנוסף תינתן סדרת טיפולים נפשיים מניעתיים, גם לפצועים וגם לבני משפחותיהם. טיפולים אלו חשובים מאוד ויכולים להפחית מקרים של פוסט טראומה ונזקים נפשיים בעלי השפעות ארוכות טווח.

משרד הביטחון מעניק גם סיוע כספי ראשוני למשך תקופה של 4 חודשים. זה תקף עבור פצועים שלא נדרשו לאשפוז.

משפחות הפצועים יקבלו החזר על הוצאות לינה בבתי חולים ואבדן ימי עבודה, כמו גם סיוע פרטני עבור צרכים מיוחדים.

במסגרת הסיוע משרד הביטחון גם יממן פינוי למלון או דירה זמנית, ואספקת ציוד רפואי.

מעניקים כספיים לחיילים חרבות ברזל 

המענקים הכספיים יחולקו באופן הבא:

  • פצועים קל (ללא אשפוז) – פצועים קל שלא נזקק לאשפוז יזכו למענק חד פעמי של 1,800 ש“ח. סכום המקדמות על חשבון תגמולים עתידיים הוא 1,593 ש“ח. הטיפולים הרפואיים ימומנו על ידי משרד הביטחון.

בנוסף יינתן תגמול ימי מחלה, המחושב באופן יחסי לשכר, עבור ימי טיפולים ובדיקות.

  • פצועים קל (אשפוז) – פצועים קל אשר אושפזו יקבלו מענק חד פעמי בסך 1,800 ש“ח והוצאות אשפוז בסך 2,635. גם הם יוכלו לקבל מקדמה על חשבון התגמולים העתידיים בסך 1,593 ש“ח, ובמידה ומאושפזים יוכלו לקבל 4,228 ש“ח.

ישנו גם הפיצוי לבין משפחה בגין אבדן ימי עבודה, כלכלה, נסיעות ולינה. הפיצוי הוא 8,571 ש“ח ועד 17,141 ש“ח.

  • פצועים בינוני עד קשה – פצועים שהוגדרו במצב בינוני עד קשה יקבלו מענק חד פעמי (1,800 ש“ח) והוצאות אשפוז (2,635 ש“ח). בנוסף מקדמה בגין תגמולים בסך 4,248 ש“ח, ואם הפצוע מאושפז 5,270.

וכמובן גם כאן ישנו פיצוי לבין משפחה בגין אבדן ימי עבודה, כלכלה, נסיעות ולינה. הפיצוי הוא 8,571 ש“ח ועד 17,141 ש“ח.

נכי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל

על מנת להסדיר את זכויותיכם יש כמובן להגיש תביעת הכרה בנכות, אך זהו תהליך ארוך שייקח עוד זמן. כמובן שבינתיים אתם נזקקים לטיפול רפואי.  משרד הביטחון ימשיך לממן את הטיפול הרפואי, גם כאשר הבקשה להכרה בנכות נמצאת בתהליך בדיקה.

חיילים בשירות סדיר או חיילים מילואים שנמצאים בשירות פעיל, יטופלו במסגרת הצבא עד לשחרורם.

משרד הביטחון אכן מעניק מטרייה כלכלית וטיפולית לאנשי כוחות הביטחון השומרים על המדינה. אך מניסיונו, בתום הקרבות אנו נשארים עם לא מעט מקרים של בירוקרטיה, מקרים שנפלו בין הכיסאות ומצבים מורכבים. הניסיון המשפטי של עורך דין לתביעות נגד משרד הביטחון יכול לעזור לכם מאוד.

אנו יודעים כיצד להתנהל מול משרד הביטחון בצורה יעילה. כך לא רק שנבטיח את מימוש מלוא הזכויות של נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל, אלא גם נסייע לזרז את התהליך ולמנוע עיכובים מיותרים.

נכי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל

עורך דין לייצוג נכי צהל אילן בנימיני

עורך דין נכי צהל אילן בנימיני תמיד עמד לצידם של חיילי צה“ל, וכל גופי הביטחון של מדינת ישראל. למשרדינו הרגישות והאכפתיות, לצד הידע המשפטי הנרחב בכל סוגי התביעות נגד משרד הביטחון.

עד היום הענקנו ייצוג לאינספור חיילי צה“ל, שוטרים וכל זרועות הביטחון במגוון תביעות הכוללות פוסט טראומה בצבא, החמרת מצב, עורך דין לוועדה רפואית משרד הביטחון ועוד.

אם יש לכם שאלות בנושא נכי צהל עקב המלחמה חרבות ברזל, אל תהססו לפנות אלינו.

מצאו אותנו בגוגל מפות.

 

עו“ד נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון מעניק סיוע לחיילי צה“ל בסדיר, אנשי הקבע ואנשי המילואים התובעים את משרד הביטחון. אם נדייק, למרות כי אנו אומרים עו“ד

קרא עוד »
נכי צהל מלחמת חרבות ברזל

נכי צה“ל חרבות ברזל

בחודשים האחרונים אחת הסוגיות המרכזיות של משרדינו הייתה ייצוג נכי צה“ל חרבות ברזל. המלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מלווה אותנו גם בימים אלו, ועבור

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן