עו"ד משרד הביטחון בצפון

עו“ד משרד הביטחון בצפון מעניק שירות לכל נפגעי כוחות הביטחון, מחיילי הסדיר, דרך אנשי המילואים ועד השב“כ, השב“ס וכל זרועות הביטחון. בין אם אתם חיילים בסדיר, אנשי קבע או שוטרים, אתם בוודאי מודעים לכך כי במהלך השירות אתם עשויים להיפגע בצורות שונות , ובהתאם לכך מגיעים לכם פיצויים.

עורך דין משרד הביטחון בצפון מעניק לכם סיוע לכל אורך הדרך, מאוריינטציה ראשונית כאשר התרחשה פגיעה, ועד ייצוג משפטי בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, הכנה לוועדה רפואית, הגשת ערעור לוועדה רפואית עליונה או כל דבר שיידרש.

הפגיעות אשר יכולות להתרחש הן שונות ומגוונות, הן בנסיבות שבהן הן מתרחשות והן בסוג הפגיעה וחומרתה. ישנן פגיעות רבות המתרחשות בעת פעילות מבצעית או בעת אימונים לפעילות מבצעית, אך מנגד ישנן גם חבלות המתרחשות בפעילות שגרתית בבסיס, תאונות דרכים או במהלך חופשה. ולא רק חבלות, ישנן גם מחלות שירות מסוגים שונים.

כל מקרה הוא שונה ומיוחד, ובהתאם למאפייניו יש לפעול בערוצים שונים. למשל תאונת דרכים של חייל בשירות חובה תטופל במסגרת תביעה מול משרד הביטחון, אך תאונה בעלת מאפיינים דומים של איש קבע תטופל מול המוסד לביטוח לאומי בהתאם לתיקון גורן (תיקון 29 לחוק הנכים). מרגישים מבולבלים? עורך דין משרד הביטחון בחיפה יעשה לכם סדר בדברים.

עורך דין משרד הביטחון בצפון

עו"ד משרד הביטחון בצפון

חיילים אשר נפגעים במהלך מילוי תפקידם עשויים לנהוג בתמימות, ולעשות טעויות שיעלו להם ביוקר בהמשך. לכן, ההמלצה שלנו היא לפנות אל עורך דין נכי צה“ל כבר בשלבים הראשונים ביותר.

דמיינו חייל צעיר שנפגע במהלך אימונים. ברגע מסוים של פעילות גופנית אינטנסיבית במהלך האימון הרגיש כאב חד בברך. האגו והאדרנלין עשו את שלהם, והחייל התעלם מהכאב ולא דיווח למפקדים. הוא חשב לתומו שקצת מנוחה והכל יהיה בסדר… אבל בפועל הוא סבל מפגיעה ברצועה בברך, שאפילו החמירה בגלל ההתעלמות מהבעיה.

מכיוון שלא דיווח במועד, הוא לא עבר בדיקה רפואית בזמן ודוח פציעה המתעד את כל נסיבות המקרה והפציעה לא מולא באופן מיידי. בחלוף הזמן הוא עשוי למצוא את עצמו נאבק מול אגף השיקום ומנסה להוכיח כי הפגימה ממנה הוא סובל היא תאונה של אותו אירוע שהתרחש באימון.

עורך דין משרד הביטחון בצפון יכול לסייע כבר ברגעים הראשונים, ולהדריך את החיילים ובני משפחותיהם כיצד צריך לנהוג עוד בטרם הגיעו לשלב הגשת תביעה נגד משרד הביטחון. זוהי רק דוגמה אחת, אך בכל מקרה של חבלה או מחלת שירות, התייעצו עם עורך דין משרד הביטחון בחיפה כבר ברגעים הראשונים.

עוד משרד הביטחון בצפון

עורך דין משרד הביטחון בצפון

תביעת נכות מול משרד הביטחון מתחילה בהגשת תביעה אל קצין התגמולים באגף השיקום. קצין התגמולים בודק האם הבקשה עומדת בקריטריונים ומחליט האם לקבל או לדחות את התביעה. במידה והתביעה התקבלה, אתם תוזמנו להופיע בפני ועדה רפואית אשר תקבע את אחוזי הנכות.

ברצוננו להתעכב על ההחלטה של קצין התגמולים ולהסביר מה בעצם הוא בודק. קצין התגמולים בודק האם זוהי פציעה שהתרחשה במהלך השירות וקשורה באופן ישיר לשירות, תוך כדי הבחנה בין המקרים של אנשים בסדיר, לבין אנשי קבע ואנשי כוחות הביטחון האחרים.

כאשר מדובר בחיילים בשירות חובה, הם יוכרו בתור נכי צה“ל. ולכאן נכנסים גם אנשי מילואים או אנשי קבע חדשים (נמצאים בקבע פחות מ 6 חודשים). המקרה של אנשי הקבע מורכב יותר, בחלק מהמקרים הם מוכרים בתור נכי צה“ל, ובמקרים אחרים הם מופנים אל הביטוח הלאומי – זאת בעקבות תיקון 29 לחוק הנכים.

אנשי הקבע יוכרו כנכי צה“ל רק כאשר הפגימה קשורה באופן ישיר לשירות הביטחוני או ייחודית לשירות, למשל קצין בקבע שנפגע במהלך פעילות מבצעית או אימון בצבא. אנשי קבע שנפגעו בתאונת דרכים בדרך לבסיס או שהתחלקו במדרגות המשרד יגישו את תביעתם אל המוסד לביטוח לאומי.
בנוסף, חוק הנכים (תגמולים ושיקום) מגדיר מספר מחלות שירות בגינן אנשי קבע יכולים לקבל הכרה כנכי צה“ל. ברשימה נמצאות מחלות אשר נגרמו כתוצאה מחשיפה למוצרי דם בתנאי שדה, חשיפה לחומרים מסוכנים, חשיפה לקרינה ופגיעה בשמיעה מאמצעי לחימה. שר הביטחון רשאי לקבוע מחלות נוספות.

ההתנהלות מול הבירוקרטיה הזו עשויה להיות מתישה ומייגעת, ולכן תמיד חשוב לפנות אל עו"ד משרד הביטחון בצפון ולקבל את הסיוע. השלב הראשוני הוא שלב קריטי – עלינו להוכיח את הקשר בין השירות הצבאי לבין הפגיעה שהתרחשה ולא תמיד זה מובן מאליו.

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

עורך דין משרד הביטחון בחיפה

עו"ד משרד הביטחון בצפון אילן בנימיני מעניק לכם את כל הסיוע המשפטי. משרדינו מנוסה בהענקת סיוע לחיילי החובה, אנשי הקבע וכל יתר כוחות הביטחון. עורך דין משרד הביטחון בצפון מתעסק בכל מגוון התביעות נגד משרד הביטחון. מלבד תביעות להכרה בנכות, אנו מעניקים ייצוג בתביעות החמרת מצב משרד הביטחון, תביעת נכות מוסבת לפי תקנה 9, עתירות מנהליות אגף השיקום ועוד.

עורך דין משרד הביטחון – מפת הגעה למשרדינו 

עורך דין משרד הביטחון בתל אביב

עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון הוא זה המעניק ייצוג משפטי לנפגעי כוחות הביטחון המגישים תביעות נגד משרד הביטחון ונלחמים על מימוש זכיותיהם. וכן, במקרים רבים זוהי

קרא עוד »
עורכי דין שמטפלים במשרד הביטחון

הכרה כנכה צהל

הכרה כנכה צהל מעניקה לאלו שנפגעו במהלך תפקידם פיצויים וזכויות רבות. בזכות אותם פיצויים וזכויות הם יכולים ליהנות מהליך שיקומי, ולקבל סוג של תיקון המפצה

קרא עוד »
קרע במיניסקוס בצבא

פציעת ברך בצבא

במהלך השירות הצבאי יתכנו פציעות רבות, ובכללן גם פציעת ברך בצבא. פציעות אלו אופייניות לצבא בשל הפעילות הגופנית האינטנסיבית שמבצעים בזמן האימונים או במהלך הפעילות

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן