עורך דין החמרת מצב משרד הביטחון

אל עורך דין החמרת מצב משרד הביטחון פונים במקרים שבהם רוצים להגיש תביעה עבור נכות שכבר הוכרה על ידי משרד הביטחון, אך חלה בה החמרה לאורך זמן. זהו בהחלט מצב מוכר ושכיח בסוגים שונים של פציעות. מצבו של איבר שנפגע כתוצאה מאירוע שהתרחש במהלך הצבא יכול להשתפר עם השנים, אך יכול גם להחמיר. אם זהו אכן המצב, יש להגיש תביעת החמרת מצב משרד הביטחון, ולקבל אחוזי נכות המשקפים את מצבכם הרפואי.

תאורטית זהו הליך פשוט יותר, מכיוון שמשרד הביטחון כבר לקח אחריות והכיר בעבר בפציעה שלכם. אך בפועל גם למקרה זה יתכנו סיבוכים משלו. מדובר בהרבה יותר ממילוי טופס החמרת מצב משרד הביטחון, ולכן חשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין לייצוג נכי צה“ל.

שימו לב כי לעתים אנשים מבלבלים את המונח החמרת מצב עם המונח נכות מוסבת. אמנם במידה רבה שניהם מבטאים סוג של החמרה במצבו של הנפגע, אך זהו מקרה שונה. נכות מוסבת מתייחסת לפגיעה שנגרמה כתוצאה מהפגיעה הראשונה. למשל חייל נפצע בברך ימין במהלך שירותו הצבאי, ובמהלך השנים נאלף להפעיל יותר לחץ על ברכו השמאלית עד שגם זו נפגעה. ניתן לטעון שברכו השמאלית לא הייתה נפגעת אלמלא נפגעה ברכו הימנית בצבא. ולכן משרד הביטחון עשוי להכיר כאן בנכות מוסבת.

טופס החמרת מצב משרד הביטחון

החמרת מצב משרד הביטחון

ועכשיו נחזור לעניינו – החמרת מצב משרד הביטחון. אנו מדברים על מצב שבו פגיעה מוכרת הפכה לפגיעה חמורה יותר מאשר זו שהוכרה בעבר. אם לא נקבעו לכם אחוזי נכות בעבר, לא תוכלו להגיש תביעה שכזו.

תביעה זו מוגשת מתוקף סעיף 37 לחוק הנכים (תגמולים ושיקום). הסעיף מאפשר בדיקה מחדש של הפגיעה בעקבות החמרתה. לאחר מילוי טופס החמרת מצב משרד הביטחון, אתם תקבלו זימון לוועדה הרפואית אשר תבצע בחינה מחודשת של הפגימה.

תנאי נוסף שיש להגשת הבקשה הוא שחלפו 6 חודשים מיום קביעת דרגת הנכות הקודמת. אם הופעתם בפני ועדה רפואית שקבעה אחוזי נכות, ואתם חושבים כי מגיע לכם יותר – זהו מקרה שונה שבו מגישים ערעור על החלטת ועדה רפואית.

טופס החמרת מצב משרד הביטחון

טופס החמרת מצב משרד הביטחון ידוע בתור בקשה לבדיקה מחדש על ידי ועדה רפואית (נכות מוכרת בלבד). כפי שאמרנו, הבקשה לדון מחדש תתקבל רק כאשר עברו 6 חודשם מיום קביעת הנכות לאותה הפגימה.

החמרת מצב משרד הביטחון

יש לצרף לטופס את כל המסמכים הרפואיים העדכניים התומכים בטענות. אין צורך בחומר ישן שאינו רלוונטי לטענת ההחמרה.

הטופס הוא פשוט למדי, זהו טופס של דף אחד בלבד (+ המסמכים הרפואיים שיש לצרף). אך אל תטעו ואל תתבלבלו – אתם תדרשו להופיע בפני ועדה רפואית שהחלטותיה לא בהכרח תואמות את הציפיות שלכם. חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין החמרת מצב משרד הביטחון, על מנת להציג את הנימוקים הנכונים ואת המסמכים המוכיחים אותם.

את הטופס יש להגיש לאגף השיקום הסמוך לאזור מגוריכם. אין צורך להתייצב שם באופן אישי, ניתן לעשות זאת באמצעות דואר רשום. לאחר קבלת הטופס תתואם עבורכם פגיעה עם הוועדה הרפואית אשר תעריך מחדש את מצבכם הרפואי.

 

עורך דין החמרת מצב משרד הביטחון

כל ההתנהלות מול משרד הביטחון דורשת עורך דין מנוסה אשר יודע לנווט את דרכו בסבך הבירוקרטיה וההחלטות השרירותיות. עורך הדין יודע להתנהל ביעילות מול משרד הביטחון, ולסייע לנכי צה“ל לממש את מלוא הזכויות.

עורך דין החמרת מצב משרד הביטחון

לצערנו הרב ישנם גם מקרים בהם אנו נתקלים במכשולים שונים. לפעמים עלינו להגיש עתירה מנהלית נגד אגף השיקום. לפעמים ערר לוועדה רפואית עליונה ועוד הליכים שונים עד להשגת המטרה. חשוב לנו להיות לצד חיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון ולהעניק לכם סיוע גם ברגעים הקשים.

עו“ד דין נכי צהל אילן בנימיני מביא איתו ניסיון רב בכל סוגי התביעות נגד משרד הביטחון. עד היום טיפלנו באינספור סוגים של פציעות במהלך השירות, החל מתאונות דרכים בצבא, דרך פציעות באימון ובפעילות מבצעית. אנו מטפלים בנושאים הכוללים תביעת משרד הביטחון פוסט טראומה בצבא, פגיעה בשמיעה, רשלנות רפואית וכל נושא הקשור לתביעות נגד משרד הביטחון.

אנו מעניקים ייצוג לחיילי צה“ל, אנשי השב“כ והמוסד, משמר הכנסת, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר וכל זרועות הביטחון השונות. אנו מעניקים שירות מכל הלב עבור אלו שהקדישו את כל זמנם לשמירה על ביטחון ישראל. תביעה נגד משרד הביטחון רק עם עו"ד אילן בנימיני!

הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות 

 

עורך דין משרד הביטחון בתל אביב

עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון הוא זה המעניק ייצוג משפטי לנפגעי כוחות הביטחון המגישים תביעות נגד משרד הביטחון ונלחמים על מימוש זכיותיהם. וכן, במקרים רבים זוהי

קרא עוד »
עורכי דין שמטפלים במשרד הביטחון

הכרה כנכה צהל

הכרה כנכה צהל מעניקה לאלו שנפגעו במהלך תפקידם פיצויים וזכויות רבות. בזכות אותם פיצויים וזכויות הם יכולים ליהנות מהליך שיקומי, ולקבל סוג של תיקון המפצה

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן