עורך דין לוועדה רפואית משרד הביטחון

בואו נתחיל מהדבר הכי חשוב שאנו הולכים להגיד לכם במאמר הזה – חובה להיעזר בשירותיו של עורך דין לוועדה רפואית משרד הביטחון. שלא יעלה בדעתכם להגיע ללא הכנה לוועדה רפואית משרד הביטחון.

במאמר זה נסביר על חשיבות הוועדה, ובעיקר ניגע במה שכולם מבקשים – ועדה רפואית משרד הביטחון טיפים. רק שימו לב כי אלו הם טיפים כלליים, הם לא נועדו להיות תחליף לייעוץ מקצועי אצל עורך דין משרד הביטחון.

הכנה לוועדה רפואית משרד הביטחון

הכנה לוועדה רפואית משרד הביטחון

הופעה בפני הוועדה הרפואית היא השלב השני בהליך של הגשת תביעה נגד משרד הביטחון. השלב הראשון הוא הגשת טופס התביעה אל קצין התגמולים באגף השיקום. קצין התגמולים בודק האם התביעה עומדת בדרישות החוק, והאם ישנו קשר בין הפגיעה לבין השירות הצבאי. במידה וקצין התגמולים מכיר בכך, דבר שבפני עצמו אינו מובן מאליו, הוא מעביר אתכם אל השלב הבא – זימון לוועדה רפואית.

חשוב מאוד לעבור הכנה לוועדה רפואית משרד הביטחון, זאת בשל חשיבותה הרבה.

בסמכותה של הוועדה הרפואית לקבוע את אחוזי הנכות שלכם, וישנו קשר ישיר בין אחוזי הנכות לבין סכומי הפיצויים והזכויות שיינתנו לכם. אם נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי, אנו מניחים כי הדבר יוצר עבורכם מגבלות בהמשך חייכם. זה כמובן תלוי בעצמת הפגיעה, אך לצערנו ישנם אנשים אשר מסיימים את שירותים הצבאי עם נכויות לכל החיים, ואף נזקים נפשיים.

הפיצויים והזכויות נועדו לאפשר לכם לקבל את סל השירותים והטיפולים המגיע לכם. לא נעמיק בטבלת הפיצויים, אך באופן עקרוני כאשר אחוזי הנכות שנקבעו עבורכם הם 10%-19% מגיע לכם מענק חד פעמי. ככל שאחוז הנכות גבוה יותר, כך גם המענק גבוה יותר. וכאשר אחוזי הנכות הם 20% ומעלה, מגיעה לכם גם קצבה חודשית (העולה בהתאם לאחוזי הנכות). וכמובן שלכל זה מצטרפת רשימה ארוכה של זכויות והטבות אשר נועדו להקל על אלו שנפגעו במהלך שירותם הביטחוני.

עורך דין לוועדה רפואית משרד הביטחון יכין אתכם לקראת ההופעה בפני הוועדה. עליכם לדעת מה צריך להביא, מה לא צריך להביא. מה חשוב להדגיש בפני הוועדה, ואיך לא לבזבז להם את הזמן במידע שאינו רלוונטי.

אין הכוונה לנסות לרמות את הוועדה הרפואית, אך חשוב לשקף את מצבכם כפי שהוא. חשוב שחברי הוועדה יהיה מודעים לכל מגבלה שיש לכם, וידעו כיצד היא משפיעה על חייכם. לא תרצו לשכוח שום פרט.

ועדה רפואית משרד הביטחון טיפים

ועדה רפואית משרד הביטחון טיפים

להלן כמה טיפים לקראת ההופעה בפני הוועדה הרפואית, אך חשוב להתייעץ עם עורך דין לייצוג נכי צה“ל על מנת לקבל טיפים הרלוונטיים עבור המקרה האישי שלכם.

היו מודעים לפרוטוקול הוועדה – החלטות הוועדה הרפואית לא בהכרח יהיו מה שציפיתם, ויתכן כי בהמשך תגישו ערעור לוועדה רפואית עליונה. אך יש לעשות זאת רק לאחר שנועצתם עם עורך הדין, כי הוועדה הרפואית העליונה עשויה גם להפחית את מה שכבר קיבלתם. וזוהי אחת הסיבות מדוע חשוב שכל ההתנהלות של הוועדה תתועד בפרוטוקול.

היו מודעים לכך כי הדברים נרשמים, ולכן דברו בצורה ברורה ובנחת על מנת שלא תתפספס שום מילה חשובה. בסיום הישיבה תתבקשו לחתום על הפרוטוקול, ויש לוודא כי כל הטענות החשובות שהעליתם תועדו בו.

ממתי מתחילים אחוזי הנכות – גם כאשר הוועדה קובעת עבורכם את אחוזי הנגיעות שמגיעים לכם, נשאלת השאלה ממתי הם בתוקף. הרי הנכות לא התחילה מהרגע שנכנסתם לחדר הוועדה. סביר להניח כי אתם סובלים ממנה כבר זמן רב. לכן חשוב לבקש מהוועדה לציין במפורש את התקופה שבה החלה הנכות. למשל יתכן כי זה מיום הגשת התביעה.

נימוקי הוועדה הרפואית – בוועדה הרפואית יושבים מן הסתם רופאים העשויים להשתמש במינוחים רפואיים שלא בהכרח מובנים לנפגע. ולעתים הם בכלל אינם מנמקים את החלטותיהם. במקרים וישנו ערעור, הדברים הללו עשויים להיות חשובים, ולכן התעקשו להבין את נימוקי הוועדה בשפה המובנת לכם.

עורך דין לוועדה רפואית משרד הביטחון

עורך דין לוועדה רפואית משרד הביטחון

ועדה רפואית משרד הביטחון טיפים, זה לא משהו שמחפשים בגוגל. בשורה התחתונה אין תחליף לעבודתו של עורך הדין. במסגרת הכנה לוועדה רפואית משרד הביטחון, עורך הדין ידאג כי תגיעו מוכנים עם כל המסמכים הרפואיים ועם תשובות לכל השאלות. עורך הדין ידריך אתכם לגבי אופן ההתנהלות של הוועדה, השאלות שתשאלו ואולי גם מבדקים שונים (בהתאם לסוג הפציעה).

המטרה היא שתגיעו רגועים ונינוחים, ועם היכולת להסביר לחברי הוועדה את כל הבעיות מהן אתן סובלים. כך תוכלו לסייע לוועדה להעריך נכון את אחוזי הנכות המגיעים לכם ולהימנע מצורך בהגשת ערעור.

כמובן שישנם מצבים שונים אצל כל נפגע. לעתים זוהי הופעה ראשונה בפני הוועדה הרפואית, ובמקרים אחרים זוהי נכות מוסבת או החמרת מצב. עורך דין לתביעות משרד הביטחון מדריך כל אחד בהתאם לנסיבות המקרה.

מחפשים עורך דין לוועדה רפואית משרד הביטחון? עורך הדין אילן בנימיני עומד לשירותכם. למשרדינו ניסיון רב בייצוג חיילי צהל בתביעות נגד משרד הביטחון. אנו מטפלים בנושא ברגישות ונחישות, ומעניקים לכם את כל הסיוע המשפטי הדרוש.

עורך דין נכי צה"ל אילן בינימיני – הוראות הגעה למשרדינו. 

עורך דין משרד הביטחון בתל אביב

עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון הוא זה המעניק ייצוג משפטי לנפגעי כוחות הביטחון המגישים תביעות נגד משרד הביטחון ונלחמים על מימוש זכיותיהם. וכן, במקרים רבים זוהי

קרא עוד »
עורכי דין שמטפלים במשרד הביטחון

הכרה כנכה צהל

הכרה כנכה צהל מעניקה לאלו שנפגעו במהלך תפקידם פיצויים וזכויות רבות. בזכות אותם פיצויים וזכויות הם יכולים ליהנות מהליך שיקומי, ולקבל סוג של תיקון המפצה

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן