עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון הוא זה המעניק ייצוג משפטי לנפגעי כוחות הביטחון המגישים תביעות נגד משרד הביטחון ונלחמים על מימוש זכיותיהם. וכן, במקרים רבים זוהי ממש מלחמה מול מערכת בירוקרטית היועדת להתיש את נכי צה“ל ונפגעי כוחות הביטחון בשעתם הקשה.

עורך דין משרד הביטחון בתל אביב מעניק את חבילת השירותים המשפטית הדרושה בשביל להבטיח כי הזכויות ימומשו וההליך יעבור בצורה חלקה ככל שאפשר.

לצערנו, במקרים רבים התביעה נגד משרד הביטחון אינה אירוע נקודתי. חיילים שנפצעו במהלך שירותם הצבאי עשויים למצוא עצמם מתנהלים מול אגף השיקום במשרד הביטחון גם בעתיד. למשל לעתים ישנם מקרים של החמרת מצב או תביעת נכות מוסבת, וכך אתם עשויים למצוא את עצמכם שוב מול ועדות רפואיות.

לכן כאשר אתם מחפשים עורך דין נכי צהל בתל אביב, יתכן כי אתם מתחילים דרך ארוכה. עורך הדין שיסייע לכם להגיש את התביעה הראשונית נגד משרד הביטחון, יוכל להמשיך ללוות אתכם גם בעתיד במידה ותזדקקו.

עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון

חיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון חשופים לסכנות רבות במהלך מילוי תפקידם. והחודשים האחרונים והלחימה העוצמתית בדרום ובצפון, הזכירו לנו שוב ושוב את ההקרבה הגדולה של אנשי כוחות הביטחון. רבים שילמו את המחיר בגופם ובנפשם.

אך השירות הצבאי מזמן סכנות שונות, ולא כל פציעה היא בהכרח פציעה בשדה הקרב או פציעה באימון מבצעי. לצורך הדוגמה גם תאונת דרכים בצבא יכולות לפגוע בחיילי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון.

על מנת לעשות סדר בראש, נתחיל מהדבר הבסיסי ביותר – ההבדל בין חבלת שירות לבין מחלת שירות.

מחלת שירות מוגדרת כמחלה שנגרמה בעקבות אירוע או תנאי שירות, שאופיים, מהותם ונסיבותיהם ייחודיים לשירות הביטחוני:

  • מחלה אשר נגרמה כתוצאה מחשיפה לחומר מסוכן, קרינה מייננת או קרינה אינפרא אדומה.
  • מחלה מדבקת כתוצאה מחשיפה למוצרי דם/נוזלי גוף במסגרת טיפולי שדה.
  • פגיעה בשמיעה כתוצאה מרעש הקשור לאמצעי לחימה.
  • מחלות אחרות שנקבעו על ידי שר הביטחון.

אנשי קבע, שוטרים וסוהרים אשר חלו במחלת שירות העונה על הקריטריונים, יכולים להגיש תביעה נגד משרד הביטחון. במקרה וחלו במחלה אחרת, שאינה נחשבת למחלת שירות, זוהי תביעה לפגיעה בעבודה המוגשת לביטוח הלאומי.

במידה וחליתם במחלת שירות, עדיין תהליך ההכרה בזכויות שלכם עשוי להיות בעייתי, ולכן חשוב לעשות זאת בעזרת עורך דין משרד הביטחון.

עורך דין נכי צהל בתל אביב

עורך דין משרד הביטחון בתל אביב

המקרה השני שנרצה לדבר עליו הוא המקרה של חבלת שירות.

בעבר כל חיילי צה“ל, לרבות אנשי הקבע, אשר נחבלו במהלך שירותם הצבאי היו זכאים להכרה כנכי צה“ל. כך נוצר מצב שבו גם אנשי צבא אשר נפגעו בתאונות שונות במהלך חייהם האזרחיים, וללא שום קשר לשירותם הביטחוני, הוכרו כנכי צה“ל.

אך כיום, מאז כניסתו של תיקון 29 לחוק הנכים, המצב שונה. כיום החוק מגדיר בצורה מפורשת מהי חבלת שירות המטופלת באמצעות תביעה נגד משרד הביטחון, ומהי חבלה המטופלת באמצעות תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי. תיקון זה תקף לגבי אנשי קבע, סוהרים ושוטרים.

החוק מגדיר חבלת שירות באופן הבא:

חבלה שנגרמה בפעילות מבצעית, או חבלה באימון לקראת פעילות מבצעית או חבלה באירוע אחר שאופי מהותו ונסיבותיו הם ייחודיים לשירות הצבאי.
החוק גם מגדיר מהי חבלה, ומכליל בפנים פגיעות פוסט טראומה בצבא (פגיעה בתר חבלתית).

עורך דין נכי צהל בתל אביב

עורך דין משרד הביטחון בתל אביב

המקרים בהם מטפל עורך דין משרד הביטחון יכולים להיות שונים מאוד באופיים, לא רק בגלל סוג הפגיעה אלא גם בגלל הבדלים בין חיילים בשירות סדיר, מילואימניקים ואנשי קבע. עו“ד ייצוג נכי צהל אילן בנימיני יודע להעניק לכולם את הייצוג המשפטי הטוב ביותר.

באופן כללי, הליך הגשת תביעה נגד משרד הביטחון מתנהל בתהליך דו שלבי: שלב ההכרה בנכות ושלב קביעת אחוזי הנכות המכריע את סוגית הפיצויים. אך כמובן שעוד הרבה לפני זה ישנן סוגיות הקשורות לשאלה האם אתם זכאים להגיש תביעה נגד משרד הביטחון והאם חלה או לא חלה התיישנות על התביעה.

שלב ההכרה בפציעה – זהו השלב בו מגישים תביעה להכרה בגין חבלה / מחלה. זה דורש גם תצהיר ומסמכים שונים. התהליך עשוי לקחת זמן, ולעתים יש צורך בטיפולים רפואיים וסיוע מיידי. לכן אנו ממליצים להגיש בקשה לטיפול רפואי על חשבון משרד הביטחון, שיתן מענה לצרכים המיידיים.

לאחר שהוגשה התביעה, קצין התגמולים מתחיל לבדוק את נסיבות האירוע. הוא בודק את נסיבות החבלה/המחלה ברישומי הצבא, ומול הדרג הפיקודי על מנת לבדוק האם המקרה עומד בקריטריונים. כמו כן הוא אוסף חומר רפואי ונעזר ברופאים מומחים על מנת לשמוע את חוות דעתם.

הבדיקה של קצין התגמולים תקבע האם אתם זכאים להכרה בנכות. ובמידה וכן, תעברו לשלב הבא שבו יקבעו אחוזי הנכות. זה נעשה באמצעות זימון לועדה רפואית. הוועדה קובעת את אחוזי הנכות על פי הפגיעה בכושר הפעולה הגופנית או השכלית.

לכאורה ההופעה בפני הוועדה הרפואית נשמעת כעניין טכני פשוט, אך בפועל רבים מרגישים כי הוועדה זלזלה בתלונותיהם וקיבלה החלטות שרירותיות. חשוב לקבל הדרכה באמצעות עורך דין משרד הביטחון בתל אביב לפני ההופעה בפני הוועדה.

לפגישת ייעוץ ויצירת קשר

עורכי דין שמטפלים במשרד הביטחון

הכרה כנכה צהל

הכרה כנכה צהל מעניקה לאלו שנפגעו במהלך תפקידם פיצויים וזכויות רבות. בזכות אותם פיצויים וזכויות הם יכולים ליהנות מהליך שיקומי, ולקבל סוג של תיקון המפצה

קרא עוד »
קרע במיניסקוס בצבא

פציעת ברך בצבא

במהלך השירות הצבאי יתכנו פציעות רבות, ובכללן גם פציעת ברך בצבא. פציעות אלו אופייניות לצבא בשל הפעילות הגופנית האינטנסיבית שמבצעים בזמן האימונים או במהלך הפעילות

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן