עורך דין נכי צה“ל

עורך דין נכי צה“ל הוא זה המעניק שירות לאנשי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך שירותים הביטחוני. חלקם סובלים מחבלות, אחרים ממחלות הקשורות לשירותם הצבאי, ואלו הן סיבות להגיש תביעה נגד משרד הביטחון, ולקבל את הפיצויים המגיעים להם בחוק.

הכרה במעמד של נכה צה“ל וקבלת הפיצויים היא אמנם הזכות המגיעה לכל מי שנפגע במהלך השירות, אך מימושה הוא אינו דבר פשוט. זהו הליך משפטי מתיש שיש לנהל באמצעות עו“ד נכי צהל. ללא עזרתו של עורך דין נכי צהל מומלץ הזכויות שלכם עלולות להיפגע. חבל שתפסידו את מה שמגיע לכם רק בגלל חוסר ידע או חוסר מקצועיות, מוטב להתייעץ עם עורך דין כבר מהרגעים הראשונים.

עורך דין משרד הביטחון הוא הרבה יותר מעורך דין לייצוג נכי צה“ל. מדובר בעורך דין המרכז את כל התביעות נגד משרד הביטחון. ובין לקוחותיו חייל צה“ל, משטרת ישראל, אנשי שירות בתי הסוהר, המוסד, השכ“ב וכל כוחות הביטחון.

עוד נכי צהל

עורך דין נכי צה“ל

אז למה בעצם צריך עו“ד נכי צהל? אם נפגעתם במהלך השירות מגיעות לכם זכויות המעוגנות בחוק הנכים (תגמולים ושיקום). החוק גם מגדיר את כל ההליכים של הגשת התביעה ועד לקבלת אחוזי הנכות, תוך כדי התייחסות למגוון מצבים. כלומר, זהו הליך משפטי בעיקרו, ולכן גם אתם זקוקים לעורך דין.

על מנת לדאוג לזכויות של חיילי צה“ל נוצרה מערכת בירוקרטית, ונקבעו הליכים שונים לצורך מימוש הזכויות. בין היתר המערכת הזו צריכה להבטיח כי כל אחד יקבל את הזכויות המגיעות לו, לא יותר ולא פחות. וכך אתם עשויים למצוא את עצמכם נאבקים אל מול המערכת, בניסיון להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לכם, לבין השירות הצבאי.

וגם אם משרד הביטחון הכיר בקשר הסיבתי, אתם עדיין נדרשים להוכיח את המוגבלויות שלכם בפני הוועדה הרפואית, והיא זו אשר תקבע את אחוזי הנכות.

עורך דין נכי צהל מומלץ מכיוון שבלעדיו אתם עשויים להידחות על ידי המערכת, או לא לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם. חוסר ההכרות עם ההליכים, החוקים והתקנות עשוי לגרום לכם לעשות טעויות רבות אשר בסוף ישמשו כנגדכם. כל מילה, כל עדות, כל מסמך רפואי הוא בעל חשיבות מכרעת. לכן חייבים לרכז את הנושא באמצעות עורך דין מנוסה בתביעות נגד משרד הביטחון.

עוד נכי צהל
עו"ד נכי צהל

במה מטפל עורך דין נכי צה“ל? לב העיסוק הוא בדרך כלל הכרה בנכות. מדובר בתהליך המתחיל בהגשת תביעה לאגף השיקום במשרד הביטחון, שם יבדקו את נסיבות המקרה ויוחלט האם להכיר או לא להכיר בנכות. בעצם קצין התגמולים יבחן האם נסיבות החבלה או מחלת השירות תואמים את התנאים הקיימים בחוק.

לאחר מכן ישנה וועדה רפואית אשר קובעת את אחוזי הנכות, להם השפעה ישירה על סכום הפיצוי שתקבלו. נשמע פשוט וקל, אך זהו תהליך שיכול להיות בעייתי מאוד.

אם חייל חטף כדור בברך במהלך קרב, סביר להניח כי אף אחד לא ינסה לטעון שאין לזה קשר לשירות הצבאי. אך מה לגבי פציעה אורתופדית, כמו למשל קרע ברצועה בברך בצבא, של חייל שנהג לשחק כדורגל לפני השירות? הצבא עשוי לטעון כי הבעיה לא נגרמה בשל השירות הצבאי. כלומר לא תמיד קל להוכיח את הדברים, ולכן יש צורך בעזרה משפטית.

מהות השירות המשפטי של עו"ד נכי צהל עוסקת בהכרה בזכויותיו של נכה צה“ל. אך ישנן סוגיות נלוות אחרות שבהן עורך הדין מתעסק והן כוללות מקרים של רשלנות רפואית בצבא, נכות מוסבת לפי תקנה 9, החמרת מצב או הגשת ערעור על החלטות הוועדה הרפואית.

עורך דין נכי צהל מומלץ
עורך דין נכי צהל מומלץ

כאשר מחפשים עורך דין נכי צהל מומלץ לחפש אחר עורך דין שיש לו ניסיון ספציפי בתחום הזה. התנהלות מול משרד הביטחון שונה מהתנהלות מול ההוצאה לפועל או בית המשפט לענייני משפחה. יש כאן חוקים שונים שיש להכיר, גופים אחרים וגם פסקי דין ותקדימים משפטיים מתחום זה.
המקצועיות והניסיון של עורך דין נכי צה“ל בהחלט יכולים לעשות את ההבדל. עורך דין מנוסה ידע כיצד לנהל את התיק ולהשיג עבורכם את מלוא הזכויות המגיעות לכם.

עורך דין משרד הביטחון אילן בנינימי מביא איתו את הניסיון המשפטי הייחודי המתאים לייצוג נכי צה“ל ובני משפחותיהם. עד היום משרדינו טיפל במקרים רבים של תביעות כנגד משרד הביטחון, ובכללם מקרים של : קרע במיניסקוס בצבא, PTSD בצבא, עורך דין החמרת מצב משרד הביטחון ועוד מקרים שונים.

הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות 

 

עו“ד נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון מעניק סיוע לחיילי צה“ל בסדיר, אנשי הקבע ואנשי המילואים התובעים את משרד הביטחון. אם נדייק, למרות כי אנו אומרים עו“ד

קרא עוד »
נכי צהל מלחמת חרבות ברזל

נכי צה“ל חרבות ברזל

בחודשים האחרונים אחת הסוגיות המרכזיות של משרדינו הייתה ייצוג נכי צה“ל חרבות ברזל. המלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מלווה אותנו גם בימים אלו, ועבור

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן