פוסט טראומה בעקבות המלחמה חרבות ברזל

פוסט טראומה בעקבות המלחמה חרבות ברזל – לצערנו הרב, בעקבות המציאות של חיינו אנו צפויים למקרים רבים של תביעות פוסט טראומה עקב המלחמה חרבות ברזל.

ב 7 באוקטובר 2023, התעוררנו למציאות חדשה. בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מדינת ישראל נאלצה לצאת למלחמה על מנת להגן על ביטחונה ובטחון תושביה. מלחמה אשר עדיין נמשכת ברגעי כתיבת שורות אלו.

הלחימה היא מול אויב קשה ואכזר שאינו בוחל באמצעים. ולמרות ההצלחות הגדולות של צה“ל, רבים מחיילי צה“ל נפגעו במהלך המלחמה. ואלו כוללים את חיילי הסדיר, אנשי הקבע ואנשי המילואים שהתגייסו בהמוניהם. הפציעות כוללות פציעות פיזיות שונות, אך גם צלקות נפשיות שאינן מבריאות עם הזמן.

אמנם כיום ישנה יותר מודעות לנושא, וטכניקות טיפוליות אשר יכולות למזער את נזקי הפוסט טראומה בטווח הארוך. זאת בתנאי שהן ניתנות בסמוך לאירוע הטראומטי.

אך שלא יהיה ספק, אין דרך להימנע מכל המקרים, ומראות המלחמה גורמים לפגיעות פוסט טראומה מהן חיילים רבים יסבלו במשך כל ימי חייהם. ולצערנו הרב לא רק חיילים, גם העורף הישראלי נחשף למראות וחוויות איימה שיזכרו לדיראון עולם.

משרד הביטחון מכיר בפגיעות פוסט טראומה בצבא, והנפגעים יוכלו להגיש תביעות כנגד משרד הביטחון ולקבל מעמד של נכי צה“ל. ההכרה בנכות חשובה מאוד, היא מעניקה פיצוי וזכויות אשר יסייעו לנפגעים להתמודד עם הנזק שנגרם להם. ובמקרים רבים פציעות הנפש גם הולכות יד ביד עם פציעות פיזיות שנגרמו ללוחמים.

פוסט טראומה עקב המלחמה חרבות ברזל

הליך ההכרה בזכויות עלול להיות קשה ומתיש, אך משרדנו ערוך לסייע לאנשי כוחות הביטחון במקרי פוסט טראומה עקב המלחמה חרבות ברזל. מצב לחימה הוא אינו מצב רגיל, ולכן כרגע דברים מתנהלים בצורה יותר מזורזת – תוכלו לקרוא על כל במאמר נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל.

משרדינו מוקיר ומעריך את גבורתם של חיילי צהל וכל אנשי כוחות הביטחון וההצלה, כמו גם חוסנו של העורף הישראלי. הסיוע שאנו מסוגלים להעניק הוא בהיבטים המשפטיים של הלחימה, ואנו מעניקים אותו באהבה, מסירות ורגישות.

במידה וברגע זה אתם מתמודדים עם קושי נפשי, פנו למערך בריאות הנפש של משרד הביטחון. תוכלו לעשות זאת במספר *6690, הפועל 24 שעות ביממה. שם תוכלו למצוא גורמים מקצועיים מתחום בריאות הנפש, והם ידעו להפנות אתכם להמשך טיפול.

פוסט טראומה בעקבות המלחמה חרבות ברזל

ברצוני לתאר בפניכם בקצרה את ההליך הבירוקרטי המתנהל על מנת להגיש את התביעה ולקבל הכרה בזכויות. אך כמובן שאתם מוזמנים ליצור קשר טלפוני ו/או לקבוע פגישת ייעוץ בה תוכלו לקבל הסברים מפורטים ומענה על כל השאלות.

באופן כללי, על פי מדיניות משרד הביטחון ישנם שני תנאים להכרה בפגיעת פוסט טראומה. התנאי הראשון הוא שהתובע יאובחן כפוסט טראומתי או אדם הסובל מתסמינים פוסט טראומטיים. ומסיבה זו חשוב שתפנו אל הגורמים המקצועיים ותיידעו אותם על מצבכם הנפשי.

התנאי השני הוא הוכחת קשר סיבתי בין ההפרעה הפוסט טראומטית לבין השירות הצבאי. מכיוון שאנו מדברים על פוסט טראומה עקב המלחמה חרבות ברזל, ניתן להניח כי ברוב המקרים הקשר יהיה ברור ולא יהיה קושי להוכיח אותו. אך בהחלט יתכנו מקרים בהם ישנו חשש כי הבעיות הפוסט טראומטיות קשורות להיסטוריה שקדמה לשירות הצבאי (אך אולי הוחרפה בעקבות הלחימה).

תביעת פוסט טראומה בעקבות המלחמה חרבות ברזל יש להגיש לקצין התגמולים באגף השיקום. יש למלא את הטופס המתאים ולצרף את המסמכים הרפואיים.

על מנת להבטיח כי התהליך יעבור בצורה חלקה, וכי תוכלו לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם – עשו זאת בעזרת עורך דין לתביעות משרד הביטחון, רצוי עורך דין בעל ניסיון בתביעות פוסט טראומה בצבא.

פוסט טראומה עקב המלחמה חרבות ברזל

לאחר הגשת תביעת פוסט טראומה עקב המלחמה חרבות ברזל, קצין התגמולים מתחיל בהליך בדיקה. הדבר אינו שונה מכל מקרה של תביעת הכרה בנכות, למעט העובדה כי בשל מצב המלחמה ניתנו תנאים מקלים. הליכים רבים מתנהלים באופן מהיר.

בקצרה תפקידו של קצין התגמולים הוא לבדוק האם התביעה עומדת בקריטריונים, והאם אכן ישנו קשר בין הפוסט טראומה לבין הפעילות הצבאית. בעיקרון נעשית בדיקת רקע של עברכם כל מנת לראות שלא היו בעיות קודם, וזה כולל פנייה אל שירותי הרווחה וקופות החולים. אך שימו לב כי עבור חיילים לוחמים לא תתבצע בדיקה שכזו, ויתכן כי בעקבות המלחמה המדיניות תורחב גם לגבי חיילים שאינם מוגדרים כלוחמים.

בימי שגרה, הנוהל של משרד הביטחון מדבר גם על הפנייה לפסיכיאטר על מנת לקבוע את הקשר הסיבתי בין הפוסט טראומה לשירות הצבאי. אך כאשר מדובר בלוחמים ותומכי לחימה, ישנו המסלול הירוק, שמדלג על שלב זה ומפנה אתכם מייד אל הוועדה הרפואית.

הוועדה הרפואית נחשבת לשלב האחרון, השלב בו ייקבעו עבורכם אחוזי הנכות. ישנו קשר ישיר בין גובה אחוזי הנכות, לבין הזכויות והפיצויים. עורך דין נכי צה“ל ידאג כי תגיעו מוכנים לוועדה הרפואית.

פוסט טראומה בעקבות המלחמה חרבות ברזל

האם זה נגמר כאן?

באמצעות עו“ד משרד הביטחון יש להגיש תביעת פוסט טראומה בעקבות המלחמה חרבות ברזל, אך לצערנו גם כאשר ההליך מתנהל ביעילות ונקבעים לכם פיצויים… זהו עדיין לא סוף הסיפור.

הצלקות הנפשיות אינן נעלמות עם קבלת הפיצויים, וזו תהיה התמודדות שתלווה אתכם בהמשך חייכם. ולכן ההכרה בזכויות חשובה כל כך. הכרה בזכויות, עם טיפול נכון וליווי, תסייע לכם להתמודד עם הבעיות בצורה טובה יותר.

יתכן כי בעתיד תמצאו את עצמכם חוזרים שוב אל קצין התגמולים עם תביעות של נכות מוסבת לפי תקנה 9 או תביעות החמרת מצב. אנו מבטיחים כי תמיד נעמוד לשירותכם.

ליצירת קשר ודרכי הגעה 

 

עו“ד נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון מעניק סיוע לחיילי צה“ל בסדיר, אנשי הקבע ואנשי המילואים התובעים את משרד הביטחון. אם נדייק, למרות כי אנו אומרים עו“ד

קרא עוד »
נכי צהל מלחמת חרבות ברזל

נכי צה“ל חרבות ברזל

בחודשים האחרונים אחת הסוגיות המרכזיות של משרדינו הייתה ייצוג נכי צה“ל חרבות ברזל. המלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מלווה אותנו גם בימים אלו, ועבור

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן