פוסט טראומה בצבא

פוסט טראומה בצבא היא נושא כאוב מאוד, ולא אחת עולות טענות כי נפגעי הפוסט טראומה אינם מקבלים את הטיפול הראוי. אך אנו בהחלט יכולים לברך על כך כי היום ישנה מודעות גדולה לנושא, והגורמים המוסמכים יודעים כיצד לאבחן ולהעניק טיפול. הנושא של נכי צהל פוסט טראומה קיבל תשומת לב גדולה מאז אותו המקרה שזעזע את המדינה, ובו חייל משוחרר הסובל מפוסט טראומה הצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום.

במאמר זה נדבר על פוסט טראומה בצבא, עם דגש על אחוזי נכות פוסט טראומה משרד הביטחון. אך לפני שנעמיק בנושא חשוב לנו להגיד כי איננו אדישים לסיפור האנושי הכואב. נפגעים ובני משפחותיהם תמיד מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ, ואנו נתייחס לכל פונה במלוא תשומת הלב. אך היכולת שלנו לסייע לכם מתמקדת בעיקר בפן המשפטי של הנושא, ומימוש הזכויות המגיעות לכם.

מה זה פוסט טראומה?

השפה המקצועית קוראת לזה הפרעת דוחק פוסט טראומית, ובאנגלית post traumatic stress disorder, הידוע בקיצור כ PTSD. מצב זה שכיח אצל אנשים אשר נחשפו לחוויות קשות. הוא אינו ייחודי לשירות הצבאי, אך בתוקף הנסיבות הוא שכיח אצל אנשי צבא, משטרה וכוחות ביטחון. אלו עלולים להיחשף לאירועים ומראות קשים מאוד במהלך שירותם הביטחוני, והדבר עלול להשפיע עליהם באופן משמעותי.

איננו רוצים להעמיק בהיבטים הפסיכולוגיים של הבעיה, לשם כך יש אנשי מקצוע. אך חשוב לנו להדגיש כי התופעה עלולה להתפרץ לאחר זמן רב, וזוהי גם אחת הסיבות מדוע היא מוחרגת מתקופת ההתיישנות החלה על תביעות נגד משרד הביטחון. הפרעה זו עלולה לפגוע קשה מאוד ביכולתו של אדם לחיות חיים נורמליים ובריאים, והיא גורמת לכאב רב.

אחוזי נכות פוסט טראומה משרד הביטחון

נכי צהל פוסט טראומה

פוסט טראומה בצבא הוא דבר מוכר בימינו, הצבא מכיר בכך כי האירועים המאפיינים את השירות הצבאי עלולים לגרום לתופעות נפשיות קשות. ולא רק בצבא, מקרים שכאלו מתרחשים גם בקרב שוטרים העלולים להיחשף למראות קשים ביותר, וגם בקרב כוחות הביטחון האחרים.
ובאתם לכך ניתן גם להגיש תביעת פוסט טראומה, ולקבל אחוזי נכות פוסט טראומה משרד הביטחון. במקרים רבים הפגיעה היא משולבת, כלומר פגיעה פיזית ופגיעה נפשית.

השלב הראשון הוא לאבחן את הפוסט טראומה. הבעיה עלולה להתפרץ גם זמן רב לאחר השירות או הצבאי. וישנם גם מקרים בהם אנשים סובלים בשקט, ואינם מודעים לכך שיש להם הפרעה שכזו. חשוב להיות מודעים לתסמינים השונים העשויים לכלול חרדות, קשיים בריכוז, מחשבות חוזרות על האירוע, התרחקות והימנעות מגורמים הקשורים לאירוע, חוסר סבלנות, דריכות ורגישות, אשמה ודיכאון.

אל תהססו לפנות אל הגורמים המקצועיים, גם אם חלפו שנים מאז השחרור מהצבא. אין מדובר אך ורק בהגשת תביעת פיצויים נגד משרד הביטחון, מדובר באפשרות לקבל טיפול שיקל עליכם וישפר את איכות חייכם.

במידה ואובחן אצלכם פוסט טראומה, עליכם להגיש תביעה נגד משרד הביטחון. טיפולים נפשיים עשויות להיות דבר יקר, ויתכן כי הפגיעה פוגעת ביכולת שלכם להתפרנס, להחזיק מערכות יחסים ולחיות חיים תקינים. הפיצויים יוכלו לסייע לכם להתמודד בצורה טובה יותר.

לאחר שאובחנתם, פנו אל עורך דין משרד הביטחון לצורך הגשת בקשה להכרה בנכות. אף אחד אינו מחייב אתכם להיעזר בעורך דין, אתם יכולים למלא את הטפסים בעצמכם. אך מדובר במערכת בירוקרטית קשה, והניסיון מראה כי הדרך הנכונה להתנהל מול משרד הביטחון היא באמצעות עורך דין מנוסה.

למרות כל הזכויות המגיעות לכם, בפועל הדרך למימושן אינה קלה.

נכי צהל פוסט טראומה

אחוזי נכות פוסט טראומה משרד הביטחון

לאחר הגשת הבקשה ישנו תהליך בדיקה. קצין התגמולים יבחן את נסיבות המקרה, והוא צפוי לזמן אתכם לבדיקות. הבדיקות יערכו כמובן על ידי אנשי מקצוע מהתחום הפסיכיאטרי. המטרה היא להעריך את פגיעת הפוסט טראומה, ובעיקר לקבוע האם היא קשורה לשירות. בדיקה זו חשובה מאוד, יש לה חשיבות גדולה בקביעת הזכאות שלכם להכרה וקבלת פיצוי.

ההחלטה אינה ניתנת במקום, זה עלול לקחת זמן. אך בהנחה שקצין התגמולים מכיר בקשר בין הפרעת הפוסט טראומה לבין השירות הצבאי, אתם תזומנו להופיע בפני ועדה רפואית. אם בקשתכם נדחתה, התייעצו עם עורך דין מומחה לתביעות משרד הביטחון לגבי האפשרות כל הגשת ערעור על החלטת קצין התגמולים.

הוועדה הרפואית היא זו הקובעת את אחוזי הנכות שלכם. ולכן חשוב להגיע מוכנים לוועדה. אחוזי נכות פוסט טראומה משרד הביטחון יקבעו לאחר שהוועדה ניתחה כיצד הפגיעה משפיעה על חייכם. חשוב להתייעץ עם עורך דין על מנת שתדעו להדגיש בפני הוועדה את כל הבעיות. עליכם לשתף את הוועדה בדברים אישיים הנוגעים לחייכם, כמו למשל מערכות היחסים שלכם עם בני הזוג ואפילו התפקוד המיני.

פוסט טראומה בצבא

פוסט טראומה בצבא

עבור נכי צהל פוסט טראומה היא מציאות כואבת. אירועים שהתרחשו בגיל צעיר, במהלך אימונים או שירות מבצעי, עלולים להפוך לטראומות הרודפות אחריכם כל החיים ופוגעות בכם.

במידה ואתם סובלים מתסמיני פוסט טראומה, חשוב לפנות לאנשי המקצוע ולקבל עזרה. וכמובן, אתם מוזמנים לפנות לעורך דין נכי צהל אילן בנימיני, על מנת לממש את זכויותיכם בחוק, ולקבל את הפיצוי המגיע לכם.

 

אבי בנימיני – עורך דין ועדה רפואית משרד הביטחון, ייצוג חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון. בקישור זה תוכלו למצוא הוראות הגעה למשרדינו. 

עו“ד נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון מעניק סיוע לחיילי צה“ל בסדיר, אנשי הקבע ואנשי המילואים התובעים את משרד הביטחון. אם נדייק, למרות כי אנו אומרים עו“ד

קרא עוד »
נכי צהל מלחמת חרבות ברזל

נכי צה“ל חרבות ברזל

בחודשים האחרונים אחת הסוגיות המרכזיות של משרדינו הייתה ייצוג נכי צה“ל חרבות ברזל. המלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מלווה אותנו גם בימים אלו, ועבור

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן