קרע ברצועה הצולבת בצבא

במהלך השירות הצבאי, חיילים חשופים לסיכונים ופציעות שונות. קרע ברצועה הצולבת בצבא הוא אחת הפציעות השכיחות. זוהי פציעה אשר יכולה להתרחש בעקבות פעילות מאומצת, כפי שחיילים עושים באימונים ואף פעילות מבצעית. זוהי גם פציעה מוכרת אצל ספורטאים.

קרע ברצועה הצולבת הקדמית בצבא דורש טיפול נכון של אורתופדים, ולעתים אף אורתופדים המבצעים הליכים כירורגיים. פציעה זו גורמת לכאבים, וכמובן מקשה על הליכה ופוגעת בטווח התנועה.

קרע ברצועה הצולבת עשוי להשפיע על המשך דרככם בצבא, מכיוון שהוא גורם להורדת הפרופיל הרפואי. וישנו גם חשש שתסבלו לפגיעה לטווח ארוך ביכולות ההליכה והתנועה. וכמובן, אם נפגעתם ויש לכם קרע ברצועה הצולבת או כל פציעה בברך בצבא, אתם יכולים להכיש תביעה נגד הצבא (תביעה נגד משרד הביטחון).

פציעה ברצועה הצולבת

אמנם אנו מדברים על הפן המשפטי, אך בכל זאת הסבר כללי על הבעיה. הברך שלכם כוללת 4 רצועות, אשר אחת מהן מכונה הרצועה הצולבת הקדמית. רופאים עשויים להשתמש במינוח ACL.

כל ארבעת הרצועות חשובות מאוד לצורך ייצוב תנועת הברך. הרצועה הצולבת הקדמית ממוקמת בין עצם הירך, לבין עצם השוק. התפקיד של הרצועה היא למנוע תנועה קדימה של השוק.

קרע ברצועה הצולבת הקדמית בצבא מתרחש במהלך פעילות גופנית מאומצת. בדרך כלל זה קורה כאשר עושים תנועה פתאומית, למשל פניה חדה שתעשו במהלך מרדף בפעילות מבצעית או אימון. הפציעה יכולה להופיע בדרגות שונות המסווגות כמתיחה ברצועה, קרע חלקי או מלא.

איך תדעו שנפגעתם?

ניתן לשמוע את קריעת הרצועה, זה מתואר כרעש של פיצוץ בצורך הברך. וזה מייד מלווה בתחושה של כאב שורף באזור מפרק הברך. בהתאם לחומרת הפציעה אתם צפויים להתקשות להעמיד את משקל הגוף על הברך הפצועה, כלומר פגיעה בהליכה. אתם תחוו קושי בכיפוף של הברך ובטווח התנועה. ב- 24 השעות הראשונות תהיה נפיחות באזור.

קרע ברצועה הצולבת בצבא

קרע ברצועה הצולבת הקדמית בצבא

אם ישנו חשד של קרע ברצועה הצולבת בצבא, עליכם לפנות לבדיקה רפואית. באופן כללי, כל פציעה, ולו הקלה ביותר, דורשת בדיקה רפואית. אל תקלו ראש ותחשבו שהכאב יעבור והכל יהיה בסדר. מבחינה רפואית אינכם יודעים איזה נזק נגרם, וללא טיפול רפואי הוא עלול להחמיר. ובהקשר של תביעות נכי צה“ל, אתם זקוקים לכל תיעוד רפואי כבר מהרגע הראשון.

הבדיקה הראשונית תכלול התבוננות על הברך ובחינת יכולת התנועה. מקובל לבצע צילום רנטגן על מנת לבחון האם ישנם שברים/סדקים בעצמות. צילום הרנטגן לא יכול לזהות פגיעה ברצועות, אך יכול לפסול את האפשרות של שבר. את הקרע ברצועה ניתן לראות באמצעות בדיקת MRI או בדיקת אולטראסאונד. חשוב גם לוודא כי אין נזק למיניסקוס.

בהתאם לחומרת הפגיעה, הרופאים יתאימו את הטיפול. קרע מלא ברצועה הצולבת דורש ניתוח לצורך ביצוע שחזור הרקמה. אך לא כל המקרים דורשים ניתוח, לעתים ניתן להסתפק בסד לברך ושילוב עם טיפולים תרופתיים ופיזיותרפיה.

הטיפולים התרופתיים כוללים שימוש במשככי כאבים ותרופות אנטי דלקתיות. לעתים ישנן גם זריקות סטרואידים. הסד מקבע את הברך ומונע את החמרת הפציעה, ואילו הפיזיותרפיה חשובה לצורך שיקום טווח התנועה.

קרע ברצועה הצולבת בצבא

מייד עם התרחשות האירוע חשוב למלא דוח פציעה. כולנו מקווים שאין מדובר בפציעה חמורה והשפעות ארוכות טווח, אך לא ניתן לדעת זאת בשלב הראשון. חובה למלא טופס 141, זהו דוח פציעה עליו חותמים גם המפקדים והוא מהווה תיעוד ראשוני לאירוע. מבחינה משפטית תהיה לו חשיבות גדולה במקרה של תביעה נגד משרד הביטחון – דוח פציעה בצבא מסייע להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לכם לבין האירוע שהתרחש בצבא.

אנו גם ממליצים לכם להתייעץ עם עו“ד ייצוג נכי צה“ל כבר בשלב מוקדם זה. הוא ידריך אתכם כיצד לפעול. אם תועברו לניתוח בר“מ 2, זהו המועד שבו תוכלו כבר להגיש את התביעה נגד משרד הביטחון.

קרע ברצועה הצולבת הקדמית בצבא

עורך דיו תביעות משרד הביטחון

מקרים של קרע ברצועה הצולבת בצבא עלולים להשפיע על התפקוד שלכם בטווח הארוך. הם ישפיעו על טווח התנועה של הברך וההליכה בהמשך החיים, ויגרמו לקשיים בכל עיסוק בספורט, פעילויות שגרתיות וגם עבודה. אתם צפויים להוצאות בגין טיפולים רפואיים ושיקום, ולכן חשוב שהצבא יישא באחריות.

הנטייה של חיילים צעירים היא לחשוב שהכול בסדר, אך לא תמיד הם מבינים כי חומרת הפגיעה והשפעתה ארוכת הטווח. אל תקלו ראש בעניין זה, פנו אל עורך דין נכי צה“ל על מנת להגיש תביעה ולזכות בפיצויים המגיעים לכם.

עורך דין נכי צהל אילו בנימיני יסייע לכם להוכיח את הקשר הסיבתי בין קרע ברצועה הצולבת הקדמית בצבא, לבין הנכות שנגרמה לכם. כך תוכלו לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם ולקבל את הפיצוי הראוי.

למשרדינו ניסיון רב בייצוג חיילי צה“ל, אנשי הקבע, חיילי המילואים וכל אנשי כוחות הביטחון אשר נפצעו במהלך מילוי תפקידם. אנו מטפלים במגוון מקרים הכוללים החמרת מצב, נכות מוסבת, פוסט טראומה בצבא, עורך דין לוועדה רפואית משרד הביטחון ועוד.

עורך דין נכי צהל אילן בנימיני בגוגל מפות.

 

עו“ד נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון מעניק סיוע לחיילי צה“ל בסדיר, אנשי הקבע ואנשי המילואים התובעים את משרד הביטחון. אם נדייק, למרות כי אנו אומרים עו“ד

קרא עוד »
נכי צהל מלחמת חרבות ברזל

נכי צה“ל חרבות ברזל

בחודשים האחרונים אחת הסוגיות המרכזיות של משרדינו הייתה ייצוג נכי צה“ל חרבות ברזל. המלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מלווה אותנו גם בימים אלו, ועבור

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן