תביעת משרד הביטחון פוסט טראומה

תביעת משרד הביטחון פוסט טראומה היא דבר שכיח, במקרים רבים היא מתלווה לפציעה פיזית אך לאו דווקא. כל הנושא של פוסט טראומה מהצבא עלה לכותרות בשנים האחרונות, בעיקר בעקבות המקרים המזעזעים של איציק סעידיאן ולאחרונה גם בר כלף, אשר הציתו את עצמם.

הנושא של פוסט טראומה בצבא PTSD הוא נושא כאוב. אמנם הוא זכה ליותר תשומת לב תקשורתית בשנים האחרונות, אך אנשים סובלים מהבעיה מאז ומעולם. גם לנפגעי פוסט טראומה ישנן זכויות להכרה בנכות וקבלת פיצויים בשל הנזק שנגרם להם.

לצערנו הרב הדרך למימוש הזכויות קשה וארוכה. בניגוד לפציעות פיזיות אותן קל יותר לאבחן בצורה אובייקטיבית, קשה לפעמים לצבא להעריך את הפגיעות הנפשיות. ומי שמשלם את המחיר הם החיילים עצמם, חיילים שנתנו למדינה הכל ומרגישים כי נשארו לבד בשדה הקרב.

תביעת משרד הביטחון פוסט טראומה
פוסט טראומה בצבא PTSD

הפרעה פוסט טראומטית היא אינה תופעה ייחודית לצבא. זוהי תגובת דחק מתמשכת לאירוע טראומתי. באופן טבעי הסיטואציות הצבאיות יכולות לחשוף את אנשי כוחות הביטחון לאירועים טראומתיים, אך סיטואציות שכאלו יכולות להתרחש גם בחיים האזרחיים מסיבות שונות. למשל תקיפה מינית, תאונות דרכים וסיטואציות אחרות שאינן בעלות אופי צבאי.

זה דבר טבעי לחוות תגובות דחק לאירוע טראומטי, וזהו חלק מתהליך ההתמודדות הטבעי. אך הבעיה מתחילה כאשר התסמינים ממשיכים לטווח הארוך. תסמינים אלו יכולים להמשיך במשך עשרות שנים ולגרום לבעיות שונות. לא תמיד הם חדים וברורים, אך ישנם מקרים של תסמינים קשים הפוגעים ביכולת התפקודית של החייל.

איננו רוצים להעמיק בתסמינים של פוסט טראומה בצבא, אלא להתמקד בהיבטים המשפטיים של תביעת משרד הביטחון פוסט טראומה. אך בקצרה נציין כי תסמינים פוסט טראומתיים עשויים לכלול קשיי שינה וביעותי לילה, עוררות פיזיולוגית בתגובה לגירויים המזכירים את האירוע, התנהגות תוקפנית, תחושת ניתוק, פלאשבקים של האירוע ועוד.

הטיפול בהפרעות פוסט טראומה הוא כוללים טיפוליים נפשיים ושימוש בתרופות שונות. ישנה גם חשיבות גדולה לטיפול המיידי לאחר האירוע, על מנת למנוע את ההשפעות ארוכות הטווח של הפוסט טראומה.

פוסט טראומה מהצבא

פוסט טראומה מהצבא

כל הזכויות של נכי צה“ל נובעות מתוך חוק הנכים (תגמולים ושיקום). חוק זה מגדיר את כל תהליך ההכרה בנכי צה“ל והשלבים השונים. חוק זה נחקק בשנת 1959, אך מאז הוכנסו בו שינויים רבים, כולל שינויים בהיבט של פוסט טראומה בצבא PTSD. בשנת 2016 הוכנס שינוי בחוק הכולל הגדרה של נכות נפשית. מטרת השינוי הייתה להקל על ההכרה בזכויות של הלומי קרב.

למרות השינוי המבורך, עדיין המציאות של נפגעי פוסט טראומה בצבא אינה קלה. בפועל הם מוצאים את עצמם בפני מערכת המתנהלת באטיות ובכבדות, כאשר אין להם את הכוחות הנפשיים לכך.

הנושא זכה לתודעה ציבורית גדולה מאז המקרה של איציק סעידיאן אשר זעזע את המדינה. ובעקבות המקרה חלו מספר שינויים. אך עדיין, ללא עזרתו של עורך דין משרד הביטחון, יהיה קשה מאוד לממש את הזכויות.

לצורך תביעת משרד הביטחון פוסט טראומה, חשוב לפנות אל עורך דין מנוסה בהגשת תביעות נגד משרד הביטחון. רצוי לפנות אל עורך הדין בשלב מוקדם ככל האפשר.

תביעת משרד הביטחון פוסט טראומה

בעקבות רפורמת ”נפש אחת“ כיום ישנו הליך של הכרה מהירה יותר בפגיעת פוסט טראומה מהצבא. בין היתר ישנם כללים ברורים יותר לגבי אבחנה של PTSD, ומשרד הביטחון מקבל אבחנות ממוסדות שונים הכוללים את היחידה לתגובות קרב, עמותת נט“ל, פסיכיאטרים וגורמים רפואיים מטעם הארגון הביטחוני הרלוונטי (למשל גורם רפואי בצבא או במשטרה).

ישנם מקרים בהם ניתן לגשת לאותו מסלול מקוצר ולהגיע במהירות לוועדה הרפואית הקובעת את אחוזי הנכות. אך גם ההתנהלות מול הוועדה אינה קלה, וחשוב תמיד להתייעץ עם עורך דין לייצוג נכי צה“ל ואנשי כוחות הביטחון.

באופן עקרוני המסלול הירוק פתוח בפני מי שעומד בתנאים הבאים:

  1. פגיעה בעקבות אירוע מבצע, אירוע קרבי מוכר או אימון לקראת פעילות מבצעית.
  2. אירוע שהתרחש ב 5 השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה (עבור מבצעים צבאיים מסוימים נקבעו פרקי זמן יותר ארוכים).
  3. אבחנה מתועדת על ידי הגורמים המוכרים.
  4. רצף טיפולי / תסמיני מהאירוע ועד הגשת הבקשה.

פוסט טראומה בצבא PTSD

עורך דין נכי צה“ל

סובלים מפוסט טראומה? מחלת שירות או כל פציעה שנגרמה במהלך השירות הצבאי? אנו יודעים כי ההתנהלות מול קצין התגמולים ומשרד הביטחון היא דבר קשה ומתיש. אך אל דאגה, אנו עומדים לצידכם.
עורך דין נכי צהל אילן בנימיני הוא בעל ניסיון רב בייצוג אנשי כוחות הביטחון בתביעות. אנו יודעים כיצד להתנהל מול המערכת ולסייע לכם לממש את הזכויות המגיעות לכם.
תביעה נגד משרד הביטחון דורשת משרד בעל ניסיון. למשרדינו ניסיון רב בתביעות נגד משרד הביטחון הכוללות מקרים מגוונים כגון: קרע ברצועה הצולבת בצבא, רשלנות רפואית בצבא, תאונות דרכים במהלך השירות ועוד.

מצאו אותנו על המפה

עורך דין משרד הביטחון בתל אביב

עורך דין משרד הביטחון

עורך דין משרד הביטחון הוא זה המעניק ייצוג משפטי לנפגעי כוחות הביטחון המגישים תביעות נגד משרד הביטחון ונלחמים על מימוש זכיותיהם. וכן, במקרים רבים זוהי

קרא עוד »
עורכי דין שמטפלים במשרד הביטחון

הכרה כנכה צהל

הכרה כנכה צהל מעניקה לאלו שנפגעו במהלך תפקידם פיצויים וזכויות רבות. בזכות אותם פיצויים וזכויות הם יכולים ליהנות מהליך שיקומי, ולקבל סוג של תיקון המפצה

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן