עורך דין נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון מעניק סיוע לחיילי צה“ל בסדיר, אנשי הקבע ואנשי המילואים התובעים את משרד הביטחון. אם נדייק, למרות כי אנו אומרים עו“ד נכי צהל בצפון, בפועל הייצוג המשפטי של משרדינו מיועד לכל אנשי כוחות הביטחון לרבות שב“כ, מוסד, משטרת ישראל ועוד.

ישנן סיבות שונות בגינן מגישים תביעה נגד משרד הביטחון. אלו יכולות להיות תביעות רשלנות רפואית בצבא, תביעות להכרה במחלת שירות או תביעות בעקבות חבלת שירות כל אחד מהמקרים עשוי להיות מורכב ובעייתי מאוד, ומחייב עו"ד נכי צהל בעל ניסיון.

לא אחת הסוגיות קשורות אחת בשנייה, ולצד ההכרות עם המערכת הצבאית ונהליה, יש גם צורך בידע רפואי בסיסי. וכמובן, נחישות ורגישות כאשר מעניקים ייצוג לחיילי צהל ואנשי כוחות הביטחון, עבורנו זוהי שליחות חשובה, ואנו מרגישים זאת היטב לאחרונה כאשר אנו מרבים לעסוק בנושאי זכויות נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל.

רשלנות רפואית בצבא

חיילי צה“ל נמצאים תחת חסות הצבא, והוא מחויב לספק להם שירותים רפואיים. למרות כי כי במדינת ישראל ישנם שירותי רפואה מתקדמים, והם נגישים לחיילי צה“ל, לצערנו ישנם גם מקרים של רשלנות רפואית. מקרים שכאלו יכולים להתרחש גם במסגרת האזרחית, וגם במסגרת הצבאית.

רשלנות רפואית נובעת מתוך הגדרת הרשלנות בפקודת הנזיקין, ומשרדינו מרבה לעסוק בנושא של תביעות רשלנות רפואית. אך כאשר מדובר באנשי צבא שנמצאים תחת אחריות משרד הביטחון, ישנן זכויות נוספות הנובעות מתוך חוק הנכים, המעניק זכויות לאלו אשר נפגעו במהלך שירותם הצבאי.

מקרי הרשלנות הרפואית יכולים לגרום לנזק רב, ואף מוות. למשל התעלמות של הרופאים מתסמינים ואי הפנייה לבדיקות הנדרשות עלולה להביא לאבחון מאוחר של מחלות והחמרת הנזק. ובמקרים שכאלו יש צורך לפנות אל עו“ד נכי צהל בצפון שיש לו ניסיון בתביעות רשלנות רפואית.

עורך דין נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון

עוד תחום בו עורך דין ייצוג נכי צהל מרבה לעסוק הוא התחום של מחלות שירות. אך מהי בעצם מחלת שירות?

החוק מגדיר מחלת שירות כמחלה שנגרמה בעקבות אירוע או תנאי שירות שאופיים, מהותם ונסיבותיהם ייחודים לשירות בכוחות הביטחון והיא אחת מאלה:

  • מחלה כתוצאה מחשיפה לחומר מסוכן, לקרינה מייננת או לקרינה אינפרא אדומה.
  • מחלה מדבקת כתוצאה מחשיפה למוצרי דם ונוזלי גוף במסגרת טיפול בתנאי שדה.
  • פגיעה בשמיעה כתוצאה מאירועי רעש או מחשיפה לרעש, כאשר מקור הרעש היה באמצעי לחימה.
  • מחלה אחרת שקבע שר הביטחון, בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת העבודה והרווחה בצו.

ישנו הבדל בין חיילים בשירות חובה לבין אנשי קבע. תיקון 29 לחוק הנכים מגביל את ההכרה כנכי צה“ל עבור אנשי הקבע. הסיבה לכך כי המחלות יכולות להיות מחלות אשר מתרחשות גם במסגרת עבודה אזרחית.

יתכן כי חליתם, אך המחלה שלכם אינה עומדת בקריטריונים על מנת שתוכר כמחלת שירות. גם במקרים אלו אינכם לבד, אך במקום להגיש תביעה נגד משרד הביטחון, יש לתבוע את הביטוח הלאומי.

אם הינכם משרתי קבע באחד הגופים הבאים: צה“ל, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, משרד ראש הממשלה, משמר הכנסת או המשמר האזרחי – וחליתם במחלה שאינה מחלת שירות עליכם להגיש תביעה לביטוח הלאומי, וזו גם יכולה להיות תביעה לפגיעה בעבודה.

חבלת שירות

עורך דין נכי צהל בצפון מטפל גם בתביעות חבלת שירות. כיום, בעקבות יישום מסקנות ועדת גורן, לא כל חבלה המתרחשת בזמן השירות היא חבלת שירות.

החוק מגדיר  מהי חבלה, ומהי חבלת שירות:

חבלה: נזק אנטומי שנגרם לגוף באופן ישיר מגורם פיזי חיצוני ובאירוע מסוים. גם פוסט טראומה בצבא מוכרת כחבלת שירות.

חבלת שירות: חבלה שנגרמה בפעילות מבצעית, או חבלה באימון לפעילות מבצעית , או חבלה באירוע אחר שאופיו מהותו ונסיבותיו ייחודיים לשירות הצבאי.

למרות כי החוק מנסה להגדיר את הדברים בצורה ברורה, בפועל נותרו מקרים רבים שאינם נכללים בחוק, ולכן בתי המשפט נדרשו להעניק פרשנות ולתת פסקי דין המרחיבים את תחולת החוק. וזה רק מדגיש מדוע חשוב עו“ד נכי צהל בצפון המכיר היטב את הפסיקה.

לדוגמה, מה הדין במקרה של חייל אשר נחבל במהלך יציאה מכלי רכב ממוגן, בדרכו למעצר מבוקשים? על פי הגדרת החוק זוהי אינה חבלת שירות, הרי חבלה בעת יציאה מכלי רכב אינה ייחודית לפעילות הצבאית. אך מנגד, בית המשפט קבע כי זהו אחד השלבים בדרך לפעולה מבצעית, ולכן יש להכיר בפציעה כחבלת שירות.

עו“ד נכי צהל בצפון

עו“ד נכי צהל בצפון

עורך דין נכי צהל בצפון אילן בנימיני מעניק שירות נפגעי כוחות הביטחון ובני משפחותיהם. אם יש לכם שאלות לגבי זכויות נכי צהל בעקבות המלחמה חרבות ברזל או כל סוגיה הקשורה לנכי צה“ל, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

עורך דין נכי צה“ל אילן בנימיני מביא איתו ניסיון רב בתחום – כיצד להגיע למשרדינו?

עורך דין נכי צהל בצפון | עו“ד נכי צהל בצפון

נכי צהל מלחמת חרבות ברזל

נכי צה“ל חרבות ברזל

בחודשים האחרונים אחת הסוגיות המרכזיות של משרדינו הייתה ייצוג נכי צה“ל חרבות ברזל. המלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית מלווה אותנו גם בימים אלו, ועבור

קרא עוד »

צור קשר

לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן